PLANTAARDIGE INGREDIËNTEN

A G A V E

Agave is een bron van ongeraffineerde suiker, heeft een zeer lage glycemische index en zorgt voor een trage en kleine schommeling in de bloedsuikerspiegel. Agave bevat 30% minder calorieën dan gewone witte suiker. PEAS gebruikt enkel maar biologische agave.

R I E T S U I K E R

De rietsuiker die PEAS gebruikt, is 100% biologische en fairtrade mascobado rietsuiker. De boeren die deze suiker verbouwen, krijgen bijgevolg een faire prijs. Biologisch geproduceerde rietsuiker is beter voor het milieu. Het is een ongeraffineerde suiker en bevat vitaminen en mineralen.

C A S H E W

Cashewnoten bevatten zeer veel mineralen. Twee handjes vol cashewnoten is voldoende om tekorten van kalium, magnesium, ijzer, zink en koper te voorkomen. De goede vetten in cashewnoten zijn goed voor het hart. Het bevat bijna alle B-vitamines: B1, B2, B3, B5, B6 en B11.

PLANTAARDIGE INGREDIËNTEN

A G A V E

Agave is een bron van ongeraffineerde suiker, heeft een zeer lage glycemische index en zorgt voor een trage en kleine schommeling in de bloedsuikerspiegel. Agave bevat 30% minder calorieën dan gewone witte suiker. PEAS gebruikt enkel maar biologische agave.

R I E T S U I K E R

De rietsuiker die PEAS gebruikt, is 100% biologische en fairtrade mascobado rietsuiker. De boeren die deze suiker verbouwen, krijgen bijgevolg een faire prijs. Biologisch geproduceerde rietsuiker is beter voor het milieu. Het is een ongeraffineerde suiker en bevat vitaminen en mineralen.

C A S H E W

Cashewnoten bevatten zeer veel mineralen. Twee handjes vol cashewnoten is voldoende om tekorten van kalium, magnesium, ijzer, zink en koper te voorkomen. De goede vetten in cashewnoten zijn goed voor het hart. Het bevat bijna alle B-vitamines: B1, B2, B3, B5, B6 en B11.

HET MILIEU HELPEN DOOR PLANTAARDIGER TE ETEN

De impact van plantaardig eten ligt beduidend lager dan dat van dierlijk eten. Zo heb je voor één kilo vlees maar liefst 30 kg plantaardig voedsel nodig.
Dat kan nooit efficiënt zijn. Daardoor is er ook meer water nodig om een dierlijk eetpatroon te onderhouden.

Een dierlijke voedingscyclus vraagt dus meer tussenstappen, en dat is nadelig voor de uitstoot van broeikasgassen.

En zeg nu zelf: als je je steentje bijdraagt door te genieten van plantaardige desserts dan is dat toch veel makkelijker, niet?

DIERLIJKE PRODUCTEN ETEN BETEKENT MEER DIERENLEED DAN JE DENKT OF WIL

In klassieke desserts worden vaak melk en eieren gebruikt. Beiden zijn een bron van cholesterol en kunnen nadelig zijn voor je lichaam als je misschien al te veel cholesterol hebt.
Daarnaast is het regelmatig consumeren van melk en eieren een belangrijke oorzaak voor de mindere omstandigheden waarin dieren moeten leven. Denk maar aan de beelden en verhalen over kippen in veel te krappe stallen. Deze zien nooit zonlicht en hebben geen aangenaam leven.
Scharrelkippen en biokippen hebben het niet beter, al denken we dat vaak wel.
We zijn allemaal tegen dierenmishandeling als er ver weg mensen zijn die honden of katten eten.
Maar, dicht bij huis hebben kippen, koeien en andere dieren het vaak niet beter.